سرعت گیر و سرعتکاه های نفس گیر شوش

سرعت گیرهای پلاستیکی و سرعت کاه آسفالتی در کنار عدم رعایت استانداردهای مشخص شده از نظر طول،ارتفاع و رویت پذیری بعضا دارای استهلاک زیاد بوده و خسارت های زیادی را به سیستم تعلیق و لاستیک خودروهای عبوری وارد می کنند.


05hr_یییییییییییییییییییییی.jpg
پایگاه خبری نسیم شوش ، یاسین بداوی

به گزارش نسیم شوش ، خیابان ها و معابر درون شهری از لحاظ فیزیکی در شرایطی باید باشند که شهروندان در هنگام رانندگی احساس آرامش کنند و ترافیک شهری به طور روان و آرام به شکلی مدیریت شود که یک شهروند بتواند در زمان مناسب به فعالیت خود پایان دهد. تحقق این دو، وظیفه شهرداری ها و شورای ترافیک شهر می باشد. افزایش قارچ گونه سرعتگیر ها و سرعت کاه های غیر استاندارد و غیر فنی در شهر شوش نه تنها آرامش را از روح و روان شهروندان گرفته بلکه به افزایش میزان ترافیک و افزیش تصادفات نیز کمک کرده است.

در پایین به معرفی سرعتگیر ها و سرعت کاه بر اساس خصوصیات فیزیکی پرداختیم و در آخر ضوابط و شرایط جانمایی و اجرای آنها را به زبان ساده شرح میدهیم.

طبق استانداردهای بین المللی:
سرعت گیر یا ( BUMP):این نو سرعت گیر از جنس پلاستیک یا لاستیک می باشد و ابزاری است برای کنترل سرعت وسایل نقلیه. طبق استانداردهای موجود،ارتفاع بلندترین نقطه یک سرعتگیر باید بین۷ تا۱۰ سانتی متر باشد و پهنای آن ۳۰ سانتی متر.

سرعتکاه یا(Hump): ازاین ابزار بانام سرعتگیر ملایم نیز یاد می کنند که اکثرا از جنس آسفالت می باشدارتفاع بلندترین نقطه سرعتکاه بین۷ تا۱۰ سانتی متر باشد و پهنای آن بین ۳٫۵ تا ۶٫۷ متر.

غیر از خصوصیات فیزیکی گفته شده در بالا محدودیت های دیگری نیز در مورد مکان استفاده از این کنترل کننده های سرعت وجود دارد:
۱٫ نوع عملکرد معابر: با توجه به مشکلاتی که سرعت کاه و سرعت گیر ها در ایجاد توقف و افزایش تاخیر در معابر ایجاد می کنند، در معابر شریانی درجه یک مثل:آزاد راه ها و بزرگرا ه ها و معابر شریانی درجه دو مثل راه های اصلی باید خودداری کرد،اما در خیابان ها فرعی و محلی با رعایت ضوابط فیزیکی گفته شده بلامانع است.
۲٫عرض خیابان و معابر: از آنجا که عرض خیابان ها می تواند تاثیر مستقیمی بر سرعت عملکرد وسایل نقلیه عبوری داشته باشد، حداکثر عرض سواره برای اجرای سرعت گیر ۱۲ متر و برای سرعت کاه ۱۵ متر می باشد.
۳٫شیب خیابان: اجرای سرعتگیر و سرعت کاه در خیابان با شیب طولی بیش از ۸ درصد ممنوع می باشد.
۴٫وضعیت سرعت معبر یا خیابان مورد نظر: در خیابان و معابری که سرعت مجاز تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت باشد تنها، سرعتگیر، با مشخصات فنی و فیزیکی گفته شاده با جنس لاستیکی و پلاستیکی مجاز می باشد.
در خیابان ها و معابر که سرعت مجاز ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت می باشد تنها، سرعتکاه، از نوع (سینوسی- دایروی-سهمی- دودنقه ای) باجنس عمدتا آسفالتی مجاز می باشد.
۵٫وضعیت کاربری اطراف خیابان: بکار گیری سرعت گیر و سرعت کاه در خیابان هایی که مسیر اصلی حرکت آمبولانس ها و خودروهای آتشنشانی می باشند،ممنوع می باشد.
۶٫سرعتگیرها و سرعت کاه ها بایستی باعلایم مشخص همچون تابلو – روشنایی – تغییر رنگ – خط کشی باشند.
ضوابط و استاندارد های گفته شده، در شهرستان شوش به طور نسبی و ناقص رعایت می شود.

درباره نویسنده

1270مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

تمام حقوق این سایت برای © 2018 اخبار شوش. محفوظ است.
ساخته شده توسط گروه طراحی بیست دیزاین
طراحی و کدنویسی بیست دیزاین