حوادث کار در شوش ۵۰ درصد کاهش یافت

شوش

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش گفت: حوادث کارگری در واحدها و کارگاه‌های صنفی و صنعتی این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

مهدی عبدالخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار نسیم شوش افزود: کاهش ۵۰ درصدی حوادث کار در شوش به دلیل افزایش نظارت‌ها، برگزاری منظم کمیته‌های حفاظت فنی و همچنین الزام واحدهای صنفی و صنعتی به رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۱۷ بازرسی به صورت دوره‌ای طی ۶ ماه نخست امسال در کارگاه‌های صنفی صنعتی شهرستان شوش انجام شده است، ادامه داد: رویکرد وزارت صمت پیشگیری از وقوع حوادث کار است به همین دلیل رعایت مسایل ایمنی در محیط‌های کارگری با حساسیت ویژه نظارت می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش تاکید کرد: طبق قانون با کارفرمایانی که در موضوع ایمنی، بهداشت کار و رفاه اجتماعی کارگران قانون و شیوه نامه‌ها را رعایت نکنند بدون هیچ مماشاتی برخورد می‌شود ضمن اینکه تجلیل از کارفرمایان برتر نیز در دستور کار است.

وی افزود: عامل آتش سوزی به عنوان حادثه غیرمنتظره با درجه خطر بالا در واحدهای صنعتی شوش به دلیل ارتباط با مواد سلولزی شناسایی شده که به منظور کاهش خطرات و جلوگیری از بروز حادثه در تمامی‌شرکت‌های شهرستان، مانور اطفای حریق و نجات مصدوم انجام شده است.

عبدالخانی تصریح کرد: براساس آیین نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، کارفرمایان در کارگاه‌های با ۲۵ نفر کارگر و بیشتر مکلف به تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند که نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار بر عهده این کمیته‌ است.

مانور سراسری ایمنی در کارگاه‌های پرخطر شوش و کرخه با هدف بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی و کارگاههای ساختمانی این ۲ شهرستان برگزار شد.

همزمان با این مانور اعضاء کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی نیز علاوه بر تشکیل جلسات فوق العاده و حضور در محیط‌ کارگاهی ضمن شناسایی موارد غیر ایمن، اقدام لازم برای رفع نواقص احتمالی را نیز به عمل آوردند.

این مانور یک روزه به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی برگزار شد.

در این مانور بازرسان اداره کار به همراه کارشناسان بهداشت حرفه ای و مهندسان کنترل ساختمان اقدام به انجام بازرسی از واحدهای کارگاهی و ساختمانی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شوش
چهار متهم یک درگیری طایفه‌ای در شوش بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: چهار متهم یک درگیری طایفه‌ای در این شهرستان بازداشت شدند و سه قبضه سلاح جنگی به کار برده شده در درگیری کشف و ضبط شد.  به گزارش نسیم شوش: به نقل از دادگستری خوزستان، مسلم کرم اللهی یکشنبه در خصوص این پرونده درگیری …

شوش
۵۷۰ راس دام به دلیل مسمومیت در شوش تلف شد

رئیس اداره دامپزشکی شوش گفت: ۵۷۰ راس گوسفند به علت مسمومیت شدید با آب کشاورزی آلوده به کود اوره در شهرستان تلف و لاشه آنها با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی به صوت بهداشتی دفن شد. محمدرضا مشکی زاده سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه …

شوش
دستور پرداخت مطالبات کارکنان آبفای شوش صادر شد

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: از سوی وزیر نیرو، دستور پرداخت مطالبات کارکنان آبفای شوش صادر شد. محمد کعب عمیر بیان کرد: در خصوص مشکلات کارکنان آبفای شوش، تأمین آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان‌های شوش و کرخه، طرح آبرسانی غدیر به شهرستان‌های شوش و کرخه، رفع مشکل آب شرب عبدالخان و …