برگزاری همایش یاس کبود کربلا در شوش

شوش

همایش یاس کبود کربلا با حضور کودکان و نونهالان به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) امروز به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در حرم حضرت دانیال نبی (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم شوش، همایش یاس کبود کربلا با حضور کودکان و نونهالان به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) امروز به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در حرم حضرت دانیال نبی (ع) برگزار شد.

دبیر دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش با اشاره به این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم بزرگداشت نام آور سه ساله‌ای است که با وجود سن کم، درس زندگی داد تا فرهنگ ایثار، مقاومت و آشنایی نسل جوان به روحیه حماسی و ایثارگری ترویج یابد و در زندگی و جامعه به کار برده شود.

وی افزود: از دیگر درس‌هایی که امروز باید از مقاومت آن حضرت در برابر ظالمان در خرابه شام فرا گرفت، این است که حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزیی جدا ناشدنی از فرهنگ حسینی است که حتی تا پای جان اهمیت دارد و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه(س) الگو بگیرند.

کاوندی ادامه داد: زندگی حضرت رقیه(س) دارای آموزه‌های تربیتی بسیار عمیقی است و نگاه زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا، درس مهم جامعه ما است.

دبیر دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش، با اشاره به حقیقت غیر قابل انکار شخصیت اقیانوس گونه حضرت رقیه (س) در حادثه کربلا، خاطرنشان کرد: با توسل به دردانه اباعبدالله الحسین(ع) گره‌های معنوی و مادی بسیاری از شیعیان باز می‌شود.

وی تصریح کرد: عاشورا در میان خانواده‌ها و کودکان بسیار تأثیرگذار است و این همایش فرصتی مناسب برای دست اندرکاران است تا شناساندن انقلاب حسینی و زندگی حضرت را به کودکان آموزش دهیم.

کاوندی اظهار کرد: در این همایش برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای پرده خوانی شهادت حضرت رقیه(س) توسط مبلغ کودک و نوجوان، اجرای سرود، نمایش شعر خوانی و اجرای نوحه و مرثیه سرایی توسط کودکان و نونهالان برگزار شد و در پایان هدایا و پک‌های فرهنگی به حاضرین داده شد.

خبرنگار: علی احمدی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شوش
چهار متهم یک درگیری طایفه‌ای در شوش بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: چهار متهم یک درگیری طایفه‌ای در این شهرستان بازداشت شدند و سه قبضه سلاح جنگی به کار برده شده در درگیری کشف و ضبط شد.  به گزارش نسیم شوش: به نقل از دادگستری خوزستان، مسلم کرم اللهی یکشنبه در خصوص این پرونده درگیری …

شوش
۵۷۰ راس دام به دلیل مسمومیت در شوش تلف شد

رئیس اداره دامپزشکی شوش گفت: ۵۷۰ راس گوسفند به علت مسمومیت شدید با آب کشاورزی آلوده به کود اوره در شهرستان تلف و لاشه آنها با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی به صوت بهداشتی دفن شد. محمدرضا مشکی زاده سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه …

شوش
حوادث کار در شوش ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش گفت: حوادث کارگری در واحدها و کارگاه‌های صنفی و صنعتی این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است. مهدی عبدالخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار نسیم شوش افزود: کاهش ۵۰ …